2022-12-12

SMK apjungė mokslą ir grožį: pristatė kosmetikos liniją „CharmDrops“

Socialinių mokslų kolegija (SMK) apjungdama mokslą ir grožį pristatė naujieną – inovatyvios odos priežiūros priemones „CharmDrops“, kurios buvo sukurtos taikant naujausius biotechnologijų mokslo laimėjimus.

Nuoseklus SMK projektas

Kosmetikos linijos idėja SMK kanclerei, verslininkei Gabijai Skučaitei ir prekės ženklo „HeyCharm“ vadovei Ingai Kaknevičienei gimė dar prieš pusantrų metų. G.Skučaitė pasakoja, kad tai buvo kolegijos strateginis plėtros žingsnis.

„Šis kosmetikos linijos išleidimas yra nuoseklus, sistemingas projektas, kurį SMK vykdo grožio ir sveikatos industrijos srityje. Dar prieš penkerius metus kolegijoje startavo Estetinės kosmetologijos studijos, kurios yra susijusios su grožio industrija ir, be abejo, yra imlios išbandyti įvairias kosmetikos priemones. Jautėme poreikį sukurti kosmetiką, kuri būtų unikali ir moksliškai pagrįsta, susieta su žmogaus kūno, ypač žmogaus mikrobiotos sąsaja su oda“, – pasakoja G.Skučaitė ir atskleidžia, kad SMK Estetinės kosmetologijos studentės „CharmDrops“ kosmetiką jau naudoja praktinių užsiėmimų metu. Taip pat, priemonėmis šiuo metu yra prekiaujama ir internetinėje parduotuvėje.

„Taip gimė produktas, kuris nėra skirtas tik išorinio grožio puoselėjimui. Gyvename pasaulyje, kai turime tiek daug „maskavimo“ priemonių – lentynose apstu grožio priemonių, socialiniuose tinkluose – filtrų. Ši kosmetika kitokia, čia ir slypi jos unikalumas – ryšio tarp žmogaus išorės ir vidaus sukūrime per mikrobiotą.  Tai, ką tepame ant viršaus, yra susiję su mūsų vidumi, su mikrobiota, kuri yra mūsų žarnyno smegenys. Su šia kosmetika užtikriname vidaus ir išorės tarpusavio sąsają, pagristą moksliškai, o tuo pačiu ir natūraliu būdu“, – tikina SMK kanclerė.

https://bit.ly/3uILIbW

Liūdna statistika, paskatinusi pokytį 

Tuo tarpu prekės ženklo „HeyCharm“ vadovė, „CharmDrops“ kosmetikos linijos idėjos bendramintė Inga Kaknevičienė pasakoja, kad grožio industrijoje norėjosi sukurti pokytį. Būtent dėl šios priežasties prie projekto dirbusi komanda atliko įvairius tyrimus, apklausas, kurie galiausiai privedė prie atsakymo, kokios odos priežiūros priemonės turėtų išskirtinumą rinkoje.

Pasirodo, kad sukurti naujus produktus paskatino liūdna statistika – net 63 proc. Lietuvos gyventojų, kurių didžioji dalis yra moterys, turi pažeistą apsauginį odos barjerą ir sutrikdytą odos savisaugos mechanizmą. 

„Nepaisant to, kad lentynos lūžta nuo kosmetikos produktų ir pasiūla viršiją paklausą, mūsų odos būklė kinta, jos problemos gilėja. Todėl norėjome sukurti tokius produktus, kurie leistų pakeisti šią statistiką. Apsauginis odos barjeras yra itin jautrus ir gali būti pažeidžiamas paprasčiausiais būdais – karštas vanduo, klimato sąlygos, stresas, netinkamos sudėties kosmetika, kurią naudojame kasdien. Tuomet jau pastebime vizualius pokyčius – šerpetojimą, paraudimą, bėrimo elementus, sumažėjusį odos turgorą.

Apie odos sandarą ir jos funkcijas mes turime daug literatūros ir praktiškai nėra jokių aklųjų zonų, kurios būtų neišnagrinėtos. Tuo tarpu duomenų apie „nematomą ketvirtąjį“ odos sluoksnį labai trūksta. O ten vyksta nuostabūs dalykai – jame gyvena trilijardai mikroorganizmų sąveikaujančių tarpusavyje, buriančių kolonijas ir kasdien kovojančių už išlikimą. Ir įdomiausia yra tai, jog šių mikroskopinio dydžio kolonistų mūsų kūne yra daugiau, nei žmogiškųjų ląstelių, tačiau rūpintis tuo, kas nematoma, tiesiog pamirštame. 

Todėl kuriant kosmetiką mūsų pagrindinis prioritetas – atstatyti ir išsaugoti odos mikrobiotą, sukurti jai palankią terpę ne tik daugintis, bet ir tinkamai maitintis. Taip pat visi be išimties „CharmDrops“ produktai yra be sintetinių kvapiklių ir dažiklių – nemaskuojame nei produktų kvapo, nei spalvos – juslines produktų savybes nulemia žaliavų ir naudojamų aktyvų savybės. Produktų spalvos unikalios tik dėl vertingųjų aliejų ir ekstraktų, kurie naudojami kiekvieno produkto sudėtyje“, – kalba I.Kaknevičienė

„Drąsiai sakau, kad šią kosmetiką galėčiau duoti bet kuriam chemikui ir jis neturėtų prie ko prikibti“, – priduria ji.

https://bit.ly/3uILIbW

Mokslo pagalba ir natūraliais produktais sukurta sudėtis

Nauja kosmetikos linija buvo sukurta SMK įkurtoje Kaune esančioje inovatyvioje laboratorijoje UAB „Estevita“. Joje dirbanti Produktų kūrimo ir vystymo vadovė, chemijos mokslų daktarė Simona Sutkuvienė kiek plačiau pasakoja apie inovatyvias odos priežiūros priemones ir jų unikalią sudėtį.

„Tai inovatyvios odos priežiūros priemonės, kuriamos taikant naujausius biotechnologijų mokslo laimėjimus. Lactobacillus pentosus (parabiotinė frakcija) ir jos postbiotiniai metabolitai buvo išgauti optimizuotos fermentacijos (biotechnologijų) keliu. Odos mikrobiota puoselėjama dėka natūralių komponentų mišinio, kuris sumažina odos paraudimą, netolygumus ir slopina uždegimimius procesus, palaiko odos biologinę įvairovę. Fitobioaktyvūs probiotikai (parabiotikai) ir postbiotiniai metabolitai, rudieji dumbliai, žalieji mikrodumbliai, jūriniai egzopolisaharidai, jūros vanduo tarnauja odos biologinės įvairovės tarpmolekulinėje komunikacijoje“, – apie kosmetikos sudėtį ir jos elementų naudą pasakoja dr. Simona Sutkuvienė.

Šiuo metu kosmetika „CharmDrops“  turi dvi linijas: profesionaliam naudojimui –  „Biota Pro“, naudojimui namuose – „Biota Home“. Dabartiniame etape pristatyta jautrios ir sujautrėjusios odos linija, tačiau netolimoje ateityje planuojama pristatyti riebiai odai ir brandžiai odai skirtas linijas. 

Nuotraukos: Eimantas Paulauskas